top of page
  • Adrian

Jurnalul unui Skipper "Vacante pe Mare" - Sailing 2016 - Paste pe yacht in Nordul Greciei


Am deschis ochii si m-am uitat pe hublou. Era 10:30. Ne culcasem destul de tarziu. Dupa Inviere, mersesem la o taverna in port, apoi am mai stat pe punte pentru un pahar cu vin si cozonac.

Era Pastele ortodox si respectiv 1 Mai si parea ca vom avea vreme frumoasa pentru sailing. Sailing de Paste! Era prima data. Ramasesem intins pe patul cabinei si ma gandeam la ruta pe care sa o aleg pentru a ajunge din Limenas (nordul insulei Thassos), in golful Aliki (in sud) unde urma sa ramanem peste noapte la ancora.

Am simtit aroma cafelei proaspat facute, asa ca am iesit pe punte. Una dintre fete facuse cafeaua si pe langa ouale rosii aduse din Bucuresti, mai pregatise cateva sandwich-uri pentru micul dejun. In urmatoarele 10 minute, intreg echipajul era pe punte.

Am ciocnit oua, am terminat cafeaua si ne-am pregatit pentru sailing. Ne propusesem sa mergem doar pe vele, chiar daca am fi inaintat cu numai 1 nod.

Am iesit si am ridicat velele. Aveam vant relativ bun, cca 15 noduri si decisesem sa ocolim insula pe la est. Ma asteptam sa cada vantul pe la 14:00. Planul era sa avansam cat putem pana la acea ora, cand putem ramane la ancora intr-un golfulet, pentru dejun. Apoi, cand revenea vantul, in jurul orei 15:00, sa continuam pe vele pana in Aliki.

Am trecut prin dreptul Plajei de Marmura. Eram uimiti ca erau mai multe persoane decat ne asteptam, iar catva chiar intrasera in apa. In aer erau 26 de grade, insa apa nu avea mai mult de 19. Fusese o iarna destul de ploioasa si lunga. Apa se incalzea mai incet decat in alti ani.

Abia trecusem de Plaja de Marmura si a cazut vantul. Mai repede decat prevazusem. Am ancorat in golful plajei Vathy. E un golf in care adancimea apei ne permite sa ne apropiem foarte mult de mal. Pentru cei care nu stiu, yachturile cu vele, functie de marimea acestora, au nevoie de o adancime de 1,7m - 2,7m. Noi aveam nevoie de 2m.

Am aruncat ancora am reusit sa ne apropiem cat sa legam pupa de una dintre stancile de la mal, pentru a pastra fixa pozitia yachtului. Nu ne era foame, mancasem destul de tarziu dimineata, asa ca am mai pus de o cafea, cateva snack-uri, cate o bere si respectiv mojito pentru fete.

Jucam carti in momentul in care am simtit ca revine vantul. In afara golfului suprafata marii incepuse sa se increteasca din ce in ce mai tare. Am dezlegat yachtul, am ridicat ancora si am iesti din golf. Vantul crescuse la 17 noduri si batea din NE. Perfect pentru directia noastra mers.

Pana in golful Aliki am facut sailing cu adevarat. Am avut rafale de 25 noduri, perfect pentru echipajul meu care inca invata navigatia cu vele.

Era ora 18:00 cand am ajuns. Am fost surprins sa vad ca in perioada acesta a anului, in golf mai erau 2 yachturi, iar plaja era destul de populata. In partea opusa plajei, golful se deschidea spre Muntele Athos. Mintea ne-a zurat spre asocierea Paste -Muntele Athos-sailing. Era clar. Era de bine!

Am ancorat intr-un loc care sa ne permita sa ramanem in siguranta peste noapte si am decis sa pregatim cina pe yacht. Puteam sa coboram dinghy-ul (barcuta pneumatica de transfer) si sa mergem pe mal la o taverna, insa in yachting, trebuie sa ai si o astfel de experienta.

Paste Carbonara. Aveam in frigider tot ce ne trebuia, asa ca ne-am apucat de treaba. Au iesit perfecte!

Se lasa seara. Pe cer nu era niciun nor. Stiam ca va urma o noapte cu cerul plin de stele, asa ca am strans bimini-ul (copertina de deasupra cockpit-ului unde se afla masa de pe punte) si ne bucuram de culoarea cerului.

Intr-adevar, a fost o noapte linistita, cu cerul plin de stele. Yachtul isi schimba usor pozitia, functie de adierea usoara a vantului, astfel incat, stand in cockpit, la un pahar cu vin si conversatii, peisajul se schimba incet, incet. De la luminile tavernelor de pe mal, la reflexia lunii pe mare.

Eu m-am retras in cabina si am lasat echipajul pe punte, admirand natura, cu muzica lenta pe fundal.

Am adormit!

145 afișări0 comentarii
bottom of page