top of page
  • Adrian

Jurnalul unui Skipper "Vacante pe Mare" - 2016 PE YACHT - Paste pe yacht in Nordul Greciei


Am deschis ochii. Era aproape 7:30 in sambata Pastelui. Sailing si Paste. Da, e o experienta! Dupa linistea de pe yacht mi-am dat seama ca ma trezisem primul. Am scos capul pe tambuchiul prova (geamul de pe tavanul cabinei prova). Era o dimineata splendida. In micul port din Nea Iraklitsa, marea parea un lac linistit. Nicio unda pe suprafata apei.

Ma gandeam la ce biserica sa mergem pentru Inviere. Am decis ca cea mai buna varianta este biserica din Limenas, asezata pe o colina deasupra marii. Eram sigur ca vor organiza ceva aparte.

Abia asteptam sa ajung iar in Limenas/ Thassos, sa vad apusul. Pot sa va spun ca sunt indragostit de apusuri. In toti anii de sailing am vazut mii. Nu stiu cate pot rivaliza cu apusurile pe care le-am vazut in Thassos. Va arat, ceva mai tarziu.

Pentru a nu deranja echipajul, totusi ei erau in vacanta, am iesit prin tambuchi si m-am dus la cafeneaua din port, care stiam ca deschide la 7:00. M-am asezat la masa si am comandat un croissant si un expresso. Pana sa le primesc, am vazut ca se trezisera si altii. Le-am facut semn si au venit si ei la terasa. In urmatoarea jumatate de ora, eram toti in jurul masutei plina cu croissante si cafea, nerabdatori sa plecam spre Limenas.

Vantul era perfect, asa ca nu am mai stat mult si am plecat spre yacht. Cum am iesit din port am ridicat velele. Fetele se pregatisera de plaja, iar barbatii erau toti implicati in navigatie. Vantul era stabil si ne permitea o viteza de 7 noduri, insa directia lui ne obliga sa inaintam in volte. Perfect! Nu ne grabeam.

Aveam la dispozitie si o lanseta, asa ca am montat-o si am aruncat-o la pupa. Speram sa prindem ceva pana ajungeam in port. Incepusem sa ne facem planuri cum sa gatim marele peste pe care il vom prinde.

Ne-am distrat pe vele pana aproape de Limenas, cand a picat vantul. Era cam 15:30. Destul de devreme sa mergem direct in port. Am gasit un golfulet si am ancorat. Nefiind inca sezon, nu era lume multa pe plajele din zona, asa ca in multe locuri nu erau inca montate balizele care delimiteaza zona de inot, ceea ce ne-a permis sa mergem mult mai aproape de mal decat de obicei.

Apa era relativ rece, asa ca de baie nu prea ii ardea nimanui. Am desfacut cate o bere, iar fetelor le-am pregatit cate un mojito.

Am coborat dinghy-ul (barcuta pneumatica de transfer)pe apa si i-am montat motorul. Voiam sa mergem la mal sa simtim nisipuli sub talpi.

Era caldut, semn ca soarele incepe sa prinda puteri. Venea mult asteptata vara!

Dupa vreo jumatate de ora ne-am intors pe yacht. Am ridicat ancora si am plecat spre port. Planul era sa ne odihnim macar o ora, doua, pana sa mergem la Inviere. Nu ne faceam probleme in privinta locurilor din port. Nu in perioada asta.

Am ajuns in port trecand printre ferry-urile care fac legatura intre continent si Thassos. Portul este destul de mare, asa ca am acostat foarte usor. Mai ales ca fiecare membru al echipajului capatase incredere in propriile forte. In port erau mult mai multe yachturi decat ma asteptam. Grea pasiune sailing-ul.

Ramasese stabilit ca la 22:00 sa ne trezim, dupa un somn scurt, sa facem cate un dus si sa mergem la Inviere. Intrebarea fireasca a fost... si dupa Inviere, unde putem manca si noi ceva care sa aibe legatura cu Pastele. I-am lasat sa se odihneasca si am plecat in oras la o taverna, Amvrosia, unde il stiam bine pe patron. Voiam sa rezolv problema mesei de dupa Inviere.

Se pare ca nimerisem in cel mai bun moment... bucatarii pregateau o supa de miel traditionala, Magiritsa.

Este o supa servita dupa slujba de Invieresi este considerata a fi cel mai bun mod de a incheia perioada de post, deoarece reobisnuieste lent sistemul digestiv cu consumul de carne. De asemenea, in cuptor aveau deja pulpele de miel. L-am rugat sa ne pregateasca o masa pentu 7 persoane si l-am asigurat ca vom ajunge in jurul orei 00:30. M-am intors pe yacht multumit.

Am asteptat apusul. Bine am facut. Aceeasi frumuseste ca intodeauna in Limenas, Thassos. V-am spus eu! Si e fotografie facuta cu telefonul, fara filtre sau editari.

Apoi, m-am asezat pe patul din cabina mea si am adormit. Un somn scurt.

Alarma a sunat la 23:00. Am facut un dus si impreuna cu echipajul am mers la slujba de Inviere. A fost foarte frumos, chiar daca a fost in limba greaca.

Am spus Hrisos Anesti (Hristos a Inviat), am luat lumina, apoi am mers la taverna unde rezervasem masa. Practic, cina.

Delicios! Pacat ca nu am facut fotografii mesi, insa eram prea infometati.

Ne-am intors pe yacht veseli, multumiti si nerabdatori de a iesi a doua zi pe mare. Prognoza meteo anunta o zi superba. 25 grade si vant bun pentru a ajunge in Aliki.

Stateam pe punte si admiram luminile orasului. Apoi, pe rand am mers in cabine.

Am adormit!

110 afișări0 comentarii
bottom of page