top of page
  • Adrian

JURNAL PERSONAL 7 zile vacanta pe yacht in Insulele Ionice - Gre


Vathi, Insula Meganissi

Dimineata in Lefkas. M-am trezit primul. Nu neaparat pentru ca eram skipperul, ci pentru ca asa s-a nimerit. Am pus de cafea pentru toata lumea, incercand sa nu fac niciun zgomot cautand un recipient pentru fiert apa. Exact in momentul in care am stins aragazul, echipajul a inceput sa se trezeasca. Se pare ca aroma cafelei abia facute, are un efect mai puternic decat orice zdranganit de oale, cratite si ibrice.

Am iesit pe puntea yachtului sa bem cafeaua. Era o dimineata splendida de vara. In timp ce echipajul pregatea micul dejun, am verificat prognoza meteo. Se anunta o zi insorita, cu vant de 4Bf, tocmai bun de sailing.

Am propus echipajului sa mergem spre insula Meganissi, urmand sa ramanem peste noapte in Portul Vathi. Meganissi este o insula plina de livezi de maslini, paduri de pini si pesteri. Era o distanta de 12 - 13Nm, dar ne propusesem sa facem o oprire la una dintre cele mai cunoscute pesteri din Grecia, Pestera Papanikolis, asa ca urma sa navigam cca 20Nm.

Pentru ca toti au fost de acord, am inceput sa pregatesc yachtul pentru plecare si sa incepem adevarata vacanta pe yacht. Dupa 20 de minute paraseam portul. Am ridicat velele, am oprit motorul si ne bucuram de liniste si de miscarea lina a yachtului.

Peisajele sunt impresionante, greu de descris in cuvinte. In fiecare moment ai senzatia ca faci parte dintr-un tablou imens. De aceea iubesc sailingul si vacantele pe yacht in Grecia. Am trecut pe langa Insula Skorpios, celebra insula a lui Onassis, ulterior vanduta de nepoata acestuia unui magnat rus. Am avut un usor sentiment de sailing in jurul Insulei Comorii. Absurd, dar real.

In jurul orei 14:00 am ajuns la Pestera Papanikolis, numita asa dupa submarinul grec Papanikolis care se ascundea aici in timpul celui de-al doilea razboi mondial. Am ancorat relativ aproape de intrare, am coborat tenderul (barcuta mica de transfer), i-am montat motorul si am decis sa mearga cate trei sa viziteze pestera.

Cei trei ramasi pe yacht, au pregatit un dejun usor si am asteptat intoarcerea primilor trei. Am mancat, am baut, am facut baie, iar dupa ce au vizitat toti pestera, am ridicat velele si plecat spre Portul Vathi.

Vathi este un port de pe coasta de nord-est a insulei, la est de Spartahori. Este un giuvaer ionic, liniștit și frumos, cu taverne grecești, trattorii italiene și cafe-baruri relaxante. Este inconjurat de plaje frumoase și golfulete, iar in apele din jurul portului Vathi se gaseste epava unui avion scufundat, fiind un loc ideal de snorkeling.

Orice vacanta pe yacht trebuie sa includa portul Vathi mai ales ca ofera multe locuri de acostare. Exista si un port nou, privat, Odyseas Marina, dotat cu toate facilitatile necesare: energie electrică, apă, wi-fi, dușuri, facilități de spălătorie, un cafe-bar, chiar si terenuri de tenis.

Dupa ce am acostat, am facut fiecare dus si am mers la cina la Erricos Fish Taverna, cea mai apreciata taverna din zona. Nu o ratati!

Dupa cina, am avut cea mai frumoasa surpriza din partea naturii... un apus de soare senzational.

Ne-am intors pe yacht, unde am mai povestit pana spre miezul noptii. Pe rand, ne-am retras in cabine, simtind din ce in ce mai accentuat sentimentul de libertate si relaxarea oferita de vacanta pe yacht.

Pentru o vacanta pe yacht in Insulele Ionice, vizitati: http://www.vacantepemare.ro/#!insulele-ionice/cn4h

121 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page