top of page
  • Adrian

Jurnalul unui Skipper "Vacante pe Mare" - SAILING IN INSULELE SPORADE - Sambata (preluare


Una dintre zonele mele preferate de sailing este zona Insulelor Sporade. Vacante pe Mare a avut multe yachturi disponibile in zona, asa ca am petrecut cateva saptamani in zona. Este o zona de yachting care ofera de toate... vanturi bune de sailing, golfulete cu apa verzui - azurie, porturi bine protejate de Meltemi (vantul de NE ce bate destul de tare in cursul lunilor de vara), insule cosmopolite cu plaje celebre, dar si insule nepopulate, in mijlocul Parcului National Marin.

Incepand de azi, va voi povesti, zi cu zi, cum a decurs una dintre cele mai frumoase saptamani de sailing din 2016.

Trebuia sa ma intalnesc cu clientii, echipajul, sambata in portul Volos. Din Bucuresti sunt 1000 km, care pot fi facuti in 12-14h, in functie de cat se sta in vama. Pentru ca voiam sa fiu sambata dimineata in Volos, am plecat de vineri.

Am ajuns in jur de 18:00. Chiar daca era mijlocul lunii iulie, am gasit o camera la un hotel in port, numai ca am fost nevoit sa achit 2 nopti. Dat fiind ca echipajul urma sa ajunga sambata spre seara, iar noi plecam pe mare duminica dimineata, am decis sa iau camera. Aveam o superba vedere asupra portului.

Volos este unul dintre cele mai mari și cele mai atractive orase din Grecia, precum si unul dintre porturile cele mai importante ale tarii. Orasul este construit langa situl antic Iolcos, la poalele Muntelui Pelion cu vedere spre Golful Pagasetic. Aceasta este una dintre cele mai frumoase zone din Tesalia, in centrul Greciei, ce combina marea cu farmecul mistic muntelui centaurilor (Pelion). Celebra expeditie a Argonautilor, a ridicat ancora din Golful Pagasetic.

Eram destul de obosit, dar am iesit la una dintre tavernele din port. Am ales una dintre cele mai indepartate, SImteam nevoiea sa ma plimb putin si voiam neaparat sa strabat intregul port. Imi place sa vad si sa revad yachturile de aici.

In Volos, exista taverne Ouzo & Mezze, unde comanzi un ouzo si primesti un platou cu cateva aperitive, pe care nu le-am gasit in alte zone ale Greciei. Daca il comanzi pe al doilea, primesti alte aperitive. Niciodata nu stii ce urmeaza, insa va spun... tot ce am primit, a fost delicios. S-a intamplat o data sa ajung la al patrulea ouzo. Mai departe nu. Sau nu mai tin eu minte.

Dupa cina, m-am intors in camera si am adormit.

Dimineata, dupa micul dejun si o cafea mare, am mers spre locul unde stiam ca este yachtul acostat. Yachturile se preiau sambata la ora 17:00 si se predau urmatoarea sambata la ora 9:00, cu obligativitatea de a ajunge in port de vineri seara.

Il stiam bine pe proprietar, asa ca daca yachtul era pregatit il puteam prelua indiferent de ora. Voiam sa fie totul pregatit cand ajungea echipajul. Am inceput preluarea in jurul orei 12:00. Cunosteam bine yachtul, insa verific totul de fiecare data.

Am pregatit si actele necesare. In Grecia, pe yachturile de charter, trebuie sa existe un skipper si un co-skipper. Co-skipperul nu trebuie neaparat sa detina un permis de conducere ambarcatiuni, insa trebuie sa completeze un formular in care sa specifice ca poate conduce ambarcatiunea. E o formalitate, dar obligatorie. Stabilisem din Bucuresti cine va fi co-skipperul dintre clienti, asa ca am completat formularul, insa aveam nevoie de semnatura pentru a-l putea depune la Paza de Coasta.

Clientii, echipajul meu pentru urmatoarele 7 zile, au ajuns in jur de 19:00. Inainte de a merge la cina, echipajul trebuia sa mearga sa faca aprovizionarea, de la un supermarket din apropiere.

Eu le pregatisem o lista cu lucrurile obligatorii (prosoape de hartie, detergent si bureti de vase, pungi gunoi, hartie igienica, tacamuri si vesela de unica folosinta, apa, etc). Ei au completat-o cu alimente, bautura si orice altceva care isi doreau sa aibe pe yacht pentru urmatoarele cateva zile.

S-au intors cu 2 carucioare pline ochi. Speram ca cel mai mare spatiu sa fie ocupat de box-urile de apa, dar nu, apa era separat. Le-am aratat frigiderul si toate locurile de depozitare. In 15 minute, totul era aranjat, iar carucioarele returnate.

Pentru ca toti erau destul de obositi dupa 1000km, nu am insistat cu instruirea, ci am plecat la o taverna pentru cina. Am stabilit ca instruirea o vom face dimineata, inainte de plecarea din port. Totusi , pe langa frigider, le-am aratat cum functioneaza toaleta. O sa descriu altadata.

Am ales o taverna unde aveau fructe de mare extra fresh. A fost perfect.

In jur de 23:30 ne-am intors pe yacht, iar dupa un pahar de vin impreuna, pe punte, am lasat echipajul pe mana co-skipper-ului si am plecat la hotel. Era chiar vis-a-vis, iar de pe geam vedeam yachtul.

Stabilisem ca dimineata, micul dejun sa fie la ora 8:00, asa ca dupa un dus rapid m-am bagat in pat. Am verificat prognoza meteo si am adormit gandindu-ma la ruta pentru cele 7 zile.

Eram iar in Insulele Sporade!

219 afișări0 comentarii
bottom of page