top of page
  • Adrian

Jurnalul unui Skipper "Vacante pe Mare"- 2016 PE YACHT - Paste pe yacht in Nordul Greciei


Dupa lunile de iarna, abia asteptam iesirea pe mare.

Numaram zilele pana pe 28 aprilie cand era plecarea spre Kavala. Era prima iesire pe mare in 2016 si urma sa petrecem 1 Mai si respectiv Pastele pe yacht, in zona de nord a Greciei. Erau doar o mini-vacanta de 5 zile, insa erau 5 zile pe mare.

Ma intalnisem deja cu echipajul in Bucuresti. Nu venisera ca un grup compact, ci 3 cupluri separate. Colegii de la Vacante pe Mare organizasera totul si ma informasera ca niciunul dintre membrii echipajului nu mai fusesera pe mare. In timpul intalnirii, le-am explicat ce inseamna cateva zile la bordul unui yacht, de la reguli de convietuire si recomandari in ceea ce priveste aprovizionarea cu alimente si bauturi, pana la bagajul pe mare si responsabilitati in timpul navigatiei. De asemenea, am facut impartirea pe cabine.

Urma sa ne revedem pe data de 28 aprilie in portul Kavala, de unde urma sa luam yachtul. Regula spune ca yachturile se preiau la ora 17:00, in ziua imbarcarii insa, daca yachtul este pregatit, preluarea se poate face si mai devreme.

In Kavala am ajuns in jurul orei 12:00. Am vrut sa ajung inaintea echipajului. Yachtul era pregatit.

Am inceput preluarea ambarcatiunii, impreuna cu proprietarul. Am verificat tot... vele, motor, parame, ancore, pompe, veste, trusa medicala, apa, combustibil, etc. Actele erau vizate de politia portuara, asa ca in jurul orei 13:30 totul era pregatit. Inclusiv ouale rosii, cozonacul si sticla cu vin frumos aranjate pe masa din salon. Urma sa petrecem Pastele pe yacht in Grecia.

Am mers la una dintre terasele din port pentru a beneficia de WiFi si pentru un espresso. Am verificat prognoza meteo si am schitat un itinerariu functie de vanturi.

Abia terminasem cafeaua cand au sosit primii 2 dintre cei 6 membrii ai echipajului. Le-am aratat yachtul si cabina, dupa care i-am lasat sa isi despacheteze bagajele. Ultimii doi au sosit in jurul orei 18:00.

Dupa ce ne-am asigurat ca tot echipajul avea bagajele la bord, iar masinile au fost parcate in locuri in care sa nu fie probleme, ne-am strans la o terasa si am facut lista de cumparaturi. Aveam un supermarket aproape, insa nu eram siguri cat va mai fi deschis.

Pentru ca niciunul nu avea restrictii in ceea ce priveste dieta, am stabilit ca ce cumparam este pentru toata lumea, urmand sa impartim in mod egal cheltuielile si am plecat spre supermarket. Era deschis!

Ne-am intors si am bagat cumparaturile in frigider si respectiv dulapuri, apoi am stabilit o persoana care va fi responsabila cu aprovizionarea. In sensul ca trebuia sa stie unde este depozitat fiecare lucru si sa anunte cand ceva se termina, asfel incat sa reaprovizionam in primul port.

A urmat instructajul. Le-am aratat unde se afla fiecare lucru de care aveau nevoie, cum functioneaza dusurile, toaletele si toate cele. I-am instruit in ceea ce priveste navigatia cu vele si utilizarea statiei in cazul transmisiei unui SOS.

Prima noapte am ramas in Kavala. Asa, fiecare se obisnuia cu spatiul si cu miscarile yachtului pe apa.

Soarele apusese, iar noi stateam pe punte, la un pahar de vin si conversatii. Dimineata urma sa iesim pe mare si sa ne bucuram de soare si navigatia cu vele.

Maine... povestea si pozele primei zile pe mare din 2016.

128 afișări0 comentarii
bottom of page