top of page
  • Adrian

JURNAL PERSONAL 7 zile vacanta pe yacht in Insulele Ionice - Gre


Pentru mine a fost o dimineata perfecta. A fost printre putinele dimineti in care m-am trezit ultimul, in mirosul cafelei proaspat facute si cu micul dejun, deja pe masa din cockpit. Vacanta pe yacht imi ofera multe satisfactii, insa rar privilegiul de ma trezi ultimul. Multumesc echipajului pentru aceasta dimineata!

Nu am stiut, dar ei stabilisera sa se trezeasca sa prinda rasaritul. Nu poti petrece o vacanta pe yacht fara sa vezi un rasarit si un apus de vis. Cand mi-au aratat fotografiile am ramas mut, cu ceasca de cafea intre palme, gandindu-ma la ce am pierdut. La ce as fi putut simti privind culorile din tabloul diminetii.

Asteptand echipajul sa ajunga pe yacht, am verificat prognoza meteo si pentru ca urma o vreme perfecta, am decis sa mergem spre Kastos, insula Kastos, dar sa ne oprim la pranz, pentru baie si dejun, intr-un golf al micutei insule Formekula.

Echipajul a revenit pe yacht. Intre timp, fusesem la un supermarket si am cumparat paste, ton in ulei de masline, capere si parmezan. Planuisem ca in golfuletul din Formekula sa pregatesc eu dejunul pentru echipaj. Paste cu ton.

La revedere, Vathi! Am navigat pe vele pana in golfuletul din Formekula.

Am ancorat yachtul, iar echipajul a inceput sa se pregateasca de inot si snorkeling. Eu am coborat sub punte si am pus pe foc o oala mare cu apa si sare. Fierbeam penne rigatte. Auzeam echipajul razand si balacindu-se in jurul yachtului. Pentru mine, skipper, era o multumire sufleteasca imensa. 6 oameni erau fericiti intr-o vacanta pe yacht.

Am asezat masa in cockpit si am chemat echipajul. Paste cu ton si un vin alb sec de Porto Carras! Bun, bun! Dupa masa, am lasat muzica incet si fiecare a gasit un loc unde sa contemple peisajul si sa isi adune gandurile.

Pentru mine ca skipper, vacanta pe yacht perfecta inseamna acest moment in care fiecare isi gaseste propriul echilibru. Acel punct din care poate lua cele mai importante decizii in viata. Credeti-ma, acel moment, intr-o vacanta pe yacht, apare. In prima, a doua, a treia, sau ultima zi. Dar apare!

Am ridicat ancora si continuat drumul spre Kastos. Vantul a scazut, asa ca am mers pe motor.

In Kastos, am reusit sa ne legam de un alt yacht ancorat si sa legam de pupa si de mal o parama, astfel incat sa nu pendulam in functie de vand si curent. Am plecat cu tender-ul (barcuta de transfer de la yacht la mal) sa cautam o taverna pentru a cina si a petrece seara.

Am avut parte de cea mai speciala cina cu peste si fructe de mare, apoi am mers pe yacht. Se facuse noapte.

Simteam nevoia leganatului usor pe apa. Incepuse sa ne fie "rau de uscat".

Dupa conversatii prietenesti, povestiri si bancuri, am adormit.

Pe rand, dar toti!

81 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page